تدریس فیزیک کنکور از ریز تا درشت با ما [خیالت راحت]

تدریس خصوصی کنکور_کنکور_ریاضی و فیزیک

تدریس فیزیک کنکور از ریز تا درشت با ما [خیالت راحت]

تدریس خصوصی کنکور_کنکور_ریاضی و فیزیک

تدریس فیزیک کنکور از ریز تا درشت با ما [خیالت راحت]

در مورد بحث کنکور خیلی از دانش آموزان با نکات کلیدی و نحوه برخورد با تست ها آشنا نیستن ما اینجاییم تا به شما در این امر کمک کنیم تا به بهترین نحو از پس کنکور بر بیاین
ارادتمند شما
خداکرمی
09389750788
09354270562

فیزیک کنکور_عوامل موفقیت در تحصیل_قسمت4

عوامل موفقیت در تحصیل چیست ؟
Success in studying

 

موفقیت تحصیلی فرزندان در دوران تحصیل از دغدغه‌های اساسی بسیاری از والدین به شمار می‌رود به‌طوری که به طرق مختلف سعی در بهبود عملکرد تحصیلی فرزندان خود دارند. اما چه عواملی واقعا در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان نقش دارند؟ آیا تنها هوش بالا برای موفقیت در تحصیل کافی است؟ برای آگاهی از این موضوع با ادامه‌ی مطلب و معرفی عوامل موفقیت در تحصیل همراه ما باشید.
شاید تصور کنید موفقیت در مدرسه ارتباط زیادی با IQ افراد دارد؛ گرچه تا حدی درست فکر می‌کنید اما این همه‌ی حقیقت نیست. هوش بالا سبب درک بهتر و ساده‌تر مفاهیم درسی از کودکستان تا دانشگاه می‌شود اما برای موفقیت در مدرسه به‌تنهایی کافی نیست چراکه علاوه بر هوش، عوامل بیرونی و درونی بسیاری بر نمرات، توانایی یادگیری و در نهایت موفقیت تحصیلی افراد تأثیرگذار است. با وجود اینکه وضعیت اقتصادی و اجتماعی زندگی نیز از عوامل مؤثر در موفقیت تحصیلی به شمار می‌رود اما عوامل مهم‌تر دیگری برای موفقیت در تحصیل وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

 

فیزیک کنکور

 

ساعت کلاس

 

فیزیک کنکور

 

دانشجویان باید به ساعت کلاس‌هایی که انتخاب می‌کنند توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه ساعت مناسب نقش مهمی در موفقیت تحصیلی دارد. محققان متوجه تأثیر منفی شب‌زنده‌داری و نوشیدن مشروبات الکلی در افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان شده‌اند و به افرادی که به شب زنده‌داری عادت دارند، توصیه می‌کنند کلاس‌هایی را که صبح‌ها برگزار می‌شوند، انتخاب نکنند. خواب دیرهنگام به کاهش کیفیت خواب و خواب‌آلودگی در طول روز منجر می‌شود که اثرات منفی آن در نمرات آخر ترم مشخص می‌شود. البته برعکس این قضیه نیز صادق است؛ دانش‌آموزانی که به‌موقع می خوابند، تمایل بیشتری به حضور مؤثر در کلاس درس دارند و در نتیجه نمرات بهتری نیز کسب می‌کنند.

تناسب اندام

 

فیزیک کنکور

 

 

اگر فکر می‌کنید شرکت در کلاس‌های درسی بهانه‌ی خوبی برای ورزش نکردن است، بهتر است در مورد دیدگاه‌تان تجدیدنظر کنید. مطالعات نشان داده‌اند بین ورزش و موفقیت تحصیلی ارتباط مستقیم وجود دارد. واقعیت این است که شانس موفقیت تحصیلی افراد فعال‌تر، بیشتر است، شاید به این علت که اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد و به آزادسازی اندروفین و حس نشاط بیشتر می‌انجامد. انجام تمرینات ورزشی علاوه بر آنهایی که در مدرسه و دانشگاه انجام می‌شود، تأثیر شگفت‌انگیزی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارد؛ نمرات دانش‌آموزانی که از سر اجبار در تمرینات ورزشی مدرسه حاضر می‌شوند با آنهایی که با علاقه حتی بیرون از مدرسه نیز ورزش می‌کنند، متفاوت و عمدتا پایین‌تر است. به‌طورکلی هر نوع ورزشی‌ که موجب کاهش استرس، تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس شود، در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر مثبتی خواهد داشت.

 

 

فیزیک کنکور

 

لطفا نظرات خود را درج نمایید.

ارادتمند شما 

مهران خداکرمی

09389750788

http://mehrankhodakarami.ir/

  • مهران خداکرمی مدرس فیزیک کنکور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی